Ofelias svar

“Varför är det jätteviktigt att jag smakar på ostron just nu, nä jag sitter och gör julkort vid köksbordet? Jag skulle aldrig hålla på med mat över dina viktiga papper. Vadå? Är det för att dina viktiga papper sätter mat på bordet medan mina är julkort? Kanske det. Men är det viktigare att jag smakar på ostron nu exakt nu, eller att mina handritade julkort som jag lagt timmar på inte får fläckar på sig?”
Hur sent ute är Ofelia med svaret? Tja, det här var julen typ 2008, så oddsen är att hon är den enda som tänker på det eller ens kommer ihåg det.

“Kan du snälla bara handla mat för att jag ber dig och för att jag är lite ledsen och trött?”
Hur sent ute är Ofelia med svaret? Hon tänkte det för sig själv men skrev det aldrig. Så det är lite hennes eget fel.

“Jag vet att lotterier är grundläggande orättvist och att oddsen för att vinna är väldigt små. Och ändå är det ju nån som vinner!”
Hur sent är Ofelia ute med svaret? Inte sent alls! Hon sa det, och Ofelias pappa var svarslös i flera sekunder. Bra dag.

“Älskade vän. Det är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Vi älskar dig så mycket och du har inte läst den sista Harry Potterboken än. Snälla.”
Hur sent ute är Ofelia med svaret? Alldeles, alldeles för sent.

Leave a comment